کشف بزرگ وبلاگنویس اردکانی درباره مصوبه اخیر دولت درباره الحاق میبد به ندوشن!


یا فاطمه الزهرا

وبلاگ خبری ،فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمیه مهرجرد

در شهرستان اردکان تا به حال سایت خبری فعالی تشکیل نشده و بیشتر اهالی رسانه این شهرستان حرفهایشان را از طریق وبلاگهای شخصی خود منتقل می کنند.

یکی از وبلاگنویسان این شهرستان در آخرین مطلب خود ادعاهای جالبی مطرح کرده که بررسی آن خالی از لطف نیست.

این وبلاگنویس در ابتدای نوشته اش به استاندار یزد و مشاورانش حمله نموده و می نویسد: "با يك دور انديشي مكارانه روباه وار ، عملا نقشه فلاح زاده استاندار يزد وتيمش به ثمر نشست. در حاليكه فلاح زاده استاندار يزد و مشاورينش نظير آقاي محسن ابوترابي و مدير كل حوزه استانداري آقاي مهران فاطمي، مدتها بود كه با كينه توزي و دشمني تمام با اردكان در نظر داشتند به طريقي شهرستان اردكان را از تك نمايندگي در آورده و با ميبد يا صدوق يا طبس به يك حوزه انتخاباتي تبديل كنند، در اين اثنا بدليل مخالفت كارشناسان وزارت كشور موفق نشدند ، اكنون با يك ترفند و حيله مكارانه ، زمينه را براي موافقت كارشناسان وزارت كشور و پذيرش منطق عمومي مسئولان ومردم استان مهيا نمودند تا در آينده اي نزديك اين مهم به واقعيت بپيوندد."

وبلاگنویس مذکور پس از این توهین های صریح به استاندار و مشاورینش در تشریح ترفندی که کشف کرده می نویسد: "ماجراي اخير نامه معاون اول رييس جمهور در مورد تقسيمات مرزي شهرستانهاي صدوق و ميبد و اردكان را شنيده ايد؟ استانداري يزد با ارائه اين طرح و نقشه و پيگيري مجدانه آن در دولت و تصويب آن توسط هيات دولت و ابلاغ معاون اول رييس جمهور ، بطور واضح وعملا با الحاق ندوشن و منطقه وسيع اطراف آن به ميبد ، به وسعت و جمعيت شهرستان ميبد افزوده اند. مرحله بعد اين نقشه مكارانه تيم استانداري به اين موضوع پرداخته خواهد شد كه چرا شهرستان ميبد (با اين وسعت و جمعيت بسيار بيشتر از شهرستان اردكان) بايد با شهرستان تفت يك حوزه انتخابيه باشد و يك نماينده داشته باشد ، در حاليكه تك شهرستان اردكان با جمعيت كمتر هم يك نماينده داشته باشد. اين طرح و اين سوال علنا ، منطقي بنظر خواهد رسيد و واكنش مسئولان ومردم ديگر استان را بر عليه اردكان بر خواهد انگيخت و به مطالبه استاني مبدل خواهد گشت كه چرا اردكان تك نماينده است.اين موضوع بسرعت طرح بعدي را به اجرا خواهد گذاشت و اردكان را با شهرستان ديگري كه احتمالا ميبد باشد پيوند خواهد زد كه در اينصورت هميشه ميبد پيروز انتخابات مجلس خواهد بود."

توضیحات این وبلاگنویس محترم نشان می دهد که ایشان در فضای واقعی و حتی رسانه ای استان سیر نمی کند! چرا که مدتهاست فریاد اعتراض مسئولان و نخبگان استان از تبعیض فاحشی که در تخصیص یک نماینده به حوزه اردکان جلوه گر شده است، به گوش می رسد و آقای نویسنده چه بخواهد و چه نخواهد اعتراض به تک نماینده بودن شهرستان اردکان تبدیل به یک مطالبه عمومی در استان شده است.

این وبلاگنویس محترم کافی بود یک جستجوی ساده در فضای مجازی می نمود تا متوجه این واقعیت شود که اردکان مدتهاست در معرض اتهام تبعیض در تخصیص نماینده است و این سوال ساده تبدیل به درخواست عمومی مردم شده که چرا اردکان با جمعیتی هفتاد و چند هزار نفری یک نماینده دارد و شهرستان یزد و صدوق نیز با جمعیتی نزدیک به ششصد هزار نفر نیز یک نماینده دارد؟! چرا بافق و بهاباد و خاتم و مهریز و ابرکوه با جمعیت و مساحتی بیشتر از اردکان باید یک نماینده داشته باشند و اردکان هم یک نماینده؟!

بنابراین اکتشافات کارآگاهی این وبلاگنویس محترم توهماتی بیش نیست و اساسا لازم نبود استاندار و مشاورینش برای مطالبه رفع تبعیض در تخصیص نماینده اینقدر لقمه را دور سر بچرخانند! چرا که همین الان این موضوع در صدر مطالبات بیشتر مردم استان قرار دارد.

وبلاگنویس مذکور خوب است بداند که منطقه ندوشن قبلا جزء میبد بوده است اما در دوره اصلاحات با سیاستهایی خاص آن را از میبد منتزع و به شهرستان صدوق ملحق کردند که این امر نارضایتی فراوان ندوشنی ها را درپی داشت.

طی سالهای بعد از الحاق ندوشن به صدوق، اهالی این خطه بارها و بارها طومار پر کردند، به مسئولان مختلف مراجعه کردند و در نمازجمعه ها از جمله نمازجمعه میبد تجمع کردند تا مجددا به میبد بازگردند و البته میبد هم کاملا مایل بود تا این قطعه جدا شده از جغرافیایش را دوباره ملحق به خود ببینید و مصوبه اخیر دولت نیز لبیک به این مطالبات بود.



http://ziba_lovememahtarin.com.loxblog.com/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:اردکان,یزد,ساعت 12:38 توسط امیر رضا زارعشاهی| |


Power By: LoxBlog.Com